تسريحات شعر 2019 - صبغات للشعر جديدة 2019 تسريحات شعر , احدث التسريحات , تسريحات على موضة 2017 , جديد التسريحات 2017


حيل جديدة لاضافة Volume لشعرك

تسريحات شعر , احدث التسريحات , تسريحات على موضة 2017 , جديد التسريحات 2017


  #1  

حيل جديدة لاضافة Volume لشعرك
سيدتي حواء يقدم لكي موقع حنين الحب كل ما هو جديد في عالم الموضة واليوم سوف نتحدث معكي عن صبغة الشعر


كل بنت بتحلم بشعر تقيل وكثيف, لكن المشكلة ان في بنات كتير بيعانوا من الشعر الخفيف, والنهاردة جايبين لكل بنات حوا اللي بيعانوا من الشعر الخفيف حيل هتساعدك لاضافة Volume لشعرك.
حيل هتساعدك لاضافة Volume لشعرك:

1- استخدمي فرشة السيشوار بعد ما شعرك ينشف خالص:

عشان تضمني ان شعرك يطلع بشكل حلو استخدمي صوابعك لما تيجي تنشفي شعرك بدل فرشة السيشوار, ارفعيه بصوابعك من الجذور وابدأي نشفيه بالسيشوار عشان تعملي Volume للشعر ولما شعرك ينشف تماما تقدري تستخدمي الفرشة عشان تنهي ستايل الشعر باستخدام فرشة مستديرة كبيرة.

2- لاضافة حجم لديل الحصان استخدمي توكة او بنسة شعر:

عشان تعملي ديل حصان بحجم اكبر اعملي ديل حصان بطريقة عادية وبعدين افصلي الشعر يعني طلعي منه ربعه تقريبا وحطي في النص التوكه او بنسة الشعر بطريقة راسية وبعدين نزلي الجزء اللي فوق من الشعر على الجزء اللي تحت عشان تداري التوكة.

3- طريقة تانية لاضافة حجم لديل الحصان:

الحيلة دي كمان هتساعدك على اضافة حجم لديل الحصان, بدل ما تربطي ديل الحصان باستك واحد قسمي الشعر بعد ما ترفعيه واربطي كل جزء باستك لوحده.

4- طريقة لتوفير الوقت لزيادة حجم شعرك:

لو معنديش وقت انك تعملي ستايل لشعرك استخدمي الحيلة دي عشان تضيفي حجم لشعرك, بعد غسيل الشعر رشيه بسبراي الشعر وقسميه نصين واعملي كل نص منهم كحكة واربطيها عشان تثبتيها, وبعدين نشفي الشعر بالسيشوار وهو مربوط وبعدين سيبيه يبرد خالص من حرارة السيشوار وبعدها فكيه.

5- استخدمي الشامبو الجاف:



استخدمي الشعر الجاف على الجذور, افصلي الشعر خصل صغيرة وابدأي حطي الشامبو الجاف على جذور الشعر وسيبي كل خصلة تمتص الشامبو كويس وبعدين رشي على اللي بعدها, وعشان تحافظي على شكل الشعر فترة اطول رشي عليه في الاخر سبراي شعر.. شوفي من هنا ازاي تعملي الشامبو الجاف في البيت بنفسك.

6- اسحبي خصلات الضفيرة عشان تديها حجم اكبر:

بعد ما تعملي الضفيرة بالطريقة العادية حاولي تسحبي الشعر لبره شوية او تنفشي الضفيرة, وابدأي من تحت لفوق من اطراف الضفيرة لحد الجذور, بالطريقة دي هتبان الضفيرة بحجم اكبر من لما يكون الشعر محبوك اوي, وفي الاخر رشي الشعر بسبراي.

7- لاضافة كثافة لشعرك نشفيه مرة تانية بعد ما تعملي ستايل شعرك:

بعد ما تخلصي تصفيف الشعر بالسيشوار نشفيه مرة تانية بالسيشوار, اقلبي الشعر كله على قدام وركزي عليه السيشوار لمدة دقايق, الحيلة دي هتدي حجم اكبر لشعرك.

8- متخافيش من التغيير وجربي ستايلات جديدة لشعرك:

تقسيم الشعر يمكن يكون من التفاصيل البسيطة لكن بتفرق جدا في شكل الشعر, جربي تغيري فرق الشعر اللي متعودة تعمليه, بعد غسيل الشعر وهو لسه رطب عشان هيكون اسهل في التعامل معاه قسمي الشعر او اعملي فرق بصوابعك وبعدين نشفيه بالسيشوار, لو انتي متعودة تعملي الفرق من النص جربي انك تخلي الشعر في جنب واحد.

9- لو معندكيش وقت تعملي ستايل لشعرك استخدمي ال Hair Volume Spray:

لو معندكيش وقت لغسل وتجفيف الشعر او انك تعملي له ستايل, بكل بساطة استخدمي سبراي او رغوة تصفيف الشعر وفرقي شعرك بصوابعك وارفعيه لفوق بايدك ده هيديكي نتيجة سريعة وفعالة.
30


المواضيع المتشابهه:

آخر مواضيعي

 

إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع



الساعة الآن 12:10 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.